#56026: "Freeze Time didn't work on the turn I bought it"
Apakah laporan ini berkenaan?
Apakah yang berlaku? Sila pilih pilihan di bawah
Apakah yang berlaku? Sila pilih pilihan di bawah
Sila semak apakah sudah ada laporan mengenai subjek yang sama
Jika ya, sila nyatakan untuk laporan ini. Laporan dengan undian yang paling diberikan PRIORITI!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Penerangan yang terperinci
-
• Sila salin/tampal mesej masalah yang anda dapat lihat di skrin, jika ada.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Tolong jelaskan apa yang anda ingin buat, apa yang telah anda buat dan apa yang telah terjadi
Yes, visible, Move 71
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Tolong salin/lekat teks yang dipaparkan dalam bahasa inggeris dan bukannya bahasa anda. Sekiranya anda ada screenshot bug ini (amalan yang baik), anda boleh gunakan Imgur.com untuk muatnaik dan copy/paste pautan itu di sini.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Adakah teks ini tersedia dalam sistem terjemahan ? Jika ya, adakah ia diterjemahkan selama lebih daripada 24 jam?
Yes, visible, Move 71
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Tolong jelaskan cadangan anda dengan tepat dan ringkas supaya semudah mungkin untuk memahami apa yang anda maksudkan.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn • Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Apa yang dipaparkan pada skrin apabila anda disekat (Skrin kosong? Antara muka permainan? Mesej ralat?)
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn • Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Bahagian peraturan yang mana tidak dihormati oleh penyesuaian BGA
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Adakah kelanggaran peraturan boleh dilihat di ulangan permainan? Jikanya ya, pada langkah berapa?
Yes, visible, Move 71
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Apakan tindakan yang anda mahu lakukan?
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Apa yang anda cuba lakukan untuk mencetuskan tindakan permainan ini?
Yes, visible, Move 71
-
• Apa yang berlaku apabila anda cuba melakukan ini (mesej ralat, mesej bar status permainan, ...)?
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Pada peringkat mana semasa permainan , masalah itu berlaku (apakah arahan semasa permainan tersebut)?
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Apa yang berlaku apabila anda cuba melakukan tindakan permainan (mesej ralat, mesej bar status permainan, ...)?
Yes, visible, Move 71
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Tolong jelaskan masalah pemaparan. Sekiranya anda ada screenshot bug ini (amalan yang baik), anda boleh gunakan Imgur.com untuk muatnaik dan copy/paste pautan itu di sini.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn • Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Tolong salin/lekat teks yang dipaparkan dalam bahasa inggeris dan bukannya bahasa anda. Sekiranya anda ada screenshot bug ini (amalan yang baik), anda boleh gunakan Imgur.com untuk muatnaik dan copy/paste pautan itu di sini.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn -
• Adakah teks ini tersedia dalam sistem terjemahan ? Jika ya, adakah ia diterjemahkan selama lebih daripada 24 jam?
Yes, visible, Move 71
• Apakah browser anda?
Google Chrome v96
-
• Tolong jelaskan cadangan anda dengan tepat dan ringkas supaya semudah mungkin untuk memahami apa yang anda maksudkan.
I rolled 1 1 1 in this turn
Then I turned one of my cultists into energy to reach 5 total energy.
Bought Freeze TIme.
Thought based on the wording "On a turn in which" it seemed pretty clear it should take effect even on the turn you buy it...
But I did not get an extra turn • Apakah browser anda?
Google Chrome v96
Laporan masa lalu
Happened here to me on this Arena turn-based table, I also rolled 111 then converted a Cultist into energy and bought it and nada....
I've seen multiple cases where it worked properly otherwise so I'm not sure why it didn't work when I tried...is it related to the Cultist energy conversion?
Happened here during Arena.... when will this be fixed? It's been almost a year hasn't it?
Turn 149
Now, this is sligthly different, as I took the Wicked Tile Fluxling and copied Time Freeze(m,so could be the same case for power card Mimic). Ofcourse Fluxling activates in an earlier phase during resolving, while Mimic only does after in the Buying phase.
"This might be a technicality in the rules where freeze time only activates at the time you resolve 111. Since you would have already resolved 111 before you bought the card, you might just have to wait until your next turn before you can use it."
If it's a technicality, then it doesn't come from a strict reading of the card itself. For some reason, I can't copy the text from the card in the game, so I can't paste it here, but it begins with "On a turn where you score 1 1 1...", and has no further stipulation. So, the reasonable thing to do would be to check at end of turn whether the 1-1-1 condition holds, and trigger the extra turn accordingly.
- Sunken Temple (acts as a temparary evolution, not a permanent one).
- Electric Carrot (never lets opponents choose to give energy instead of losing an extra heart).
- Unstable DNA (lets player using card exchange for any card, not just one that's owned by the player they were smashed by).
I know this is the wrong thread for these, but there have been reports about these for a while and nothing has been done about them yet. Thank you!
Tambah sesuatu untuk laporan ini
- ID meja yang lain / gerakkan ID
- Adakah F5 meyelesaikan masalah ity?
- Adapah masalah itu berlaku beberapa kali? Selalu? Sekali-sekala?
- Sekiranya anda ada screenshot bug ini (amalan yang baik), anda boleh gunakan Imgur.com untuk muatnaik dan copy/paste pautan itu di sini.
